Panduan Makanan Yang Sihat

Ketika anda mengikuti program SD11, anda sebenarnya menghampiri amalan pengurangan berat badan secara semulajadi yang selamat.

Ini kerana, SD II membekalkan kesemua zat pemakanan yang seimbang seperti protin berkualiti tinggi, pelbagai vitamin, galian mineral dan asid lemak dalam jumlah keperluan seimbang.

Ianya juga telah diperkayakan dengan protin (protin soya isolat). Masalah kesihatan yang sedang dialami juga bertambah baik tanpa anda sedari seperti darah tinggi, sakit jantung, masalah berkaitan pernafasan dan obesiti.

Panduan Makanan Yang Sihat

Dalam keinginan untuk mencapai berat badan yang diinginkan, anda diGALAKKAN untuk mematuhi panduan makanan yang sihat yang telah digariskan di bawah ini bagi memastikan keberkesanan SD11 ini kepada tubuh anda.

Apa yang anda BOLEH makan:

  • Ayam ( buang kulit)
  • Ikan
  • Daging Lembu
  • Daging Kambing
  • Itik
  • Sotong
  • Ketam
  • Udang Kara
  • Telur
  • Sayur-sayuran ( berserat tinggi)
  • Makanan berasaskan soya ( contohnya tauhu )
  • Keju
  • Lobak Merah ( dimakan mentah)
  • Air kosong


Apa yang anda TIDAK BOLEH makan :

  • Nasi
  • Roti
  • Mee
  • Pasta
  • Biskut
  • Minuman Bergas ( frizzy drinks)
  • Kopi
  • Teh
  • Alkohol
  • Gula
  • Gula-gula
  • Susu Manis ( Condensed milk)

** Anda boleh mengambil sedikit sekiranya teringin untuk memakannya. Jika anda mengambil lebih KARBOHIDRAT dan GULA, proses pembakaran lemak akan menjadi perlahan.


* Pengambilan karbohidrat hendaklah tidak melebih 20-35 gram.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s